ЛИНЕАРИЈА
Пројекат Линеарија припада синтезијској уметности и његова прва верзија је посебно „скројена“ за галерију “Хаос”,
док се друга може адаптирати и за неки други простор. Назив дела указује на синтезу визуелних линија и звучних, мелодијских „линија“.
Велики цртеж у виду свежња линија протеже се унаоколо, по зидовима, постепено мењајући своју медијску природу. Линије се у своме кретању унаоколо преображавају.
Оне су час дводимензионални црни траг, час су перфориране, изнад улаза трансформишу се у свежањ трака, негде образују скулптуру у виду “чвора”
од линија који лебди у простору, а негде исписују речи. После речи, уследи тачка која се умножи у црне перле на нитима што чине завесу на излазу.
Тачке потом поново срашћују у линије. Сви графички елементи штампају се на монтажне површине, “зидове”, а у међупросторе се умећу тродимензионални елементи,
како је предвиђено детаљним планом.
Музика је изграђена од електронских звукова и изговорених речи које творе осмогласну структуру аналогну визуелној. Она прати понашање линија у погледу њиховог кретања
(успињања, падова, сужавања и ширења), у погледу интензитета, тембра (претапање звука гудача у певање и говор) и врсте знака.
Снимљена је у виду “петље” и емитује се из звучника постављених унаоколо иза континуираног цртежа, али тако да се не виде.
На тај начин музика “кружи” около и у сваком тренутку се одређени покретни звучни догађај усаглашава са одговарајућим статичним визуелним детаљем.
У ствари, музика и графика тако тесно приањају једна уз другу да графика делује као “партитура” музике, а музика – као звучно отеловљење графике.
Али, као што визуелни графизам има и сопствену закономерност и функционише као партитурно упутство, тако и музика испољава
сопствену закономерност и истовремено тумачи графизме као знаке партитуре.
Владан Радовановић: Линеарија, 2006; партитура: компјутерска графика и музички запис на паус папиру;
реализован рад чији се визуелни део састоји од компјутерске графике на таблама које се повезују, и компјутерске музике емитоване из звучника распоређених около иза табли.